fbpx

UYGULAMALAR

Karmaşık ve hafif bileşenlerin yenilikçi ve aletsiz şekilde üretimi

Endüstriyel 3D model baskının sağladığı maksimum tasarım özgürlüğü, tümleşik işlevselliğe sahip bileşenlerin üretilmesine olanak verir

Otomobil üreticileri; sürdürülebilir enerji verimliliği, CO2 emisyonlarını azaltma, süregelen maliyet baskısı ve devam eden yenilikçilik talebi gibi büyük zorluk teşkil eden durumlarla karşılaşır. Müşteriye özel çözümlere duyulan ihtiyaç da artmaktadır. Fakat küçük ölçekli seri üretim ve artan isteğe göre uyarlama talebiyle ilgili problem, alete dayalı geleneksel üretim süreçlerinin çoğunlukla karlı bir şekilde uygulanamamasıdır.

Yenilikçi ve aletsiz EOS Eklemeli Üretim, 3d model baskının otomotiv endüstrisinin karşı karşıya kaldığı güncel zorluklarla başa çıkmak için yeni bir yaklaşım sağlar. Maksimum tasarım özgürlüğü sunmanın yanı sıra, yüksek sertlik seviyelerine sahip karmaşık fakat hafif bileşenlerin yaratılmasına imkân verir.

Eklemeli Üretim, aletlere ihtiyaç olmadan tümleşik işlevselliğe sahip bileşenlerin üretilmesini sağlayarak geliştirme ve üretim maliyetlerini düşürür. Dahası, tedarikçiler kişiye özel seri üretilmiş parçalar sunarak müşteri gereksinimlerine yanıt verebilir.

Eklemeli Üretime dayalı Hızlı Prototipleme, 3d model baskının otomobil üreticilerinin araştırma ve geliştirme süreçlerinin verimliliğini artırarak ürünlerini daha hızlı bir şekilde piyasaya sunabilmeleri anlamına da gelir. Burada üzerinde durulan nokta sadece geometrik parça hassasiyeti değildir: EOS, parçaların işlevsel açıdan tekrarlanabilir olmasını ve seri üretilen taşıtlara doğrudan takılabilmesini sağlamak için yeni malzeme yelpazesini devamlı genişletmektedir.

EOS Eklemeli Üretim teknolojisi  ve Otomotiv en iyi uygulama örnekleri

Otomotiv: Formula Student Yarışı – Elektrikli bir yarış arabası için Eklemeli Üretimle elde edilen hafif batarya muhafazası

Eklemeli Üretim ve bunun sağladığı tasarım özgürlüğü, öğrencilerin yarışta başarılı olmasına yardım ediyor

Bu cümle, Global Formula Racing Takımının kulak verdiği bir cümledir. Üniversite

3d modelleme otomotiv

lere ve yükseköğrenim kurumlarına yönelik düzenlenen

ve gelecek nesil mühendislerin becerilerini artıran bir yarış serisi olan Formula Student için elektrikli bir araç üretmişlerdir. Global Formula Racing, ABD’den Oregon Devlet Üniversitesi ve Ravensburg, Almanya’dan Baden-Württemberg Kooperatifi Devlet Üniversitesi (DHBW-R) olmak üzere iki farklı uluslararası üniversitenin öğrencilerinden oluşan ilk ve şuana kadar tek Formula Student takımıdır: Bu uluslararası takım, yarış arabasında gereken batarya takımı için güvenli ve oldukça kompakt bir kutunun üretim ve montajı için EOS teknolojisini kullanmaktadır.

 

Zorluk

Formula Student, yükseköğrenim kurumlarına yönelik uluslararası bir üretim müsabakası olarak ABD’de başlamıştır. Öğrencilere proje aşamasından yarış pistine kadar bir yarış arabasını geliştirme imkanı ve dünyanın her yanından akranlarıyla yarışma şansı verilir. Şu anda bu seride yanmalı motorlar ve elektrikli araçlar olmak üzere iki klasman vardır. Ve artık sadece hızlı bir arabanın üretilmesi yeterli değildir. Yarışmaya girenlerin maliyet ve güvenlik hususlarının yanı sıra kapsamlı ve şeffaf bir plan çerçevesinde belirtilmesi gereken pek çok diğer gerekliliğe de bağlı kalması gerekir.

Yarış pistinde birinciliğe ulaştıran şeyler hız, tur süresi ve yakıt verimliliğidir; bunların hepsi, kullanılan teknolojilerde yüksek talepler oluşturur. Global Formula Racing’in belirlediği hedef, bir önceki sezonda karşılaşılan zorlukları yakından inceleyerek performansı optimize etmektir. Tüm elektrik motorlu araçlarda olduğu gibi özellikle batarya (ve daha spesifik olarak depolama kapasitesi) incelenmiştir.

Şüphesiz ki en kritik husus güvenliktir. Fakat bunun ötesinde bazı başka önemli faktörler vardır: Yapının (ve dolayısıyla tüm bileşen parçalarının) toplam ağırlığı minimumda tutulmalıdır. Buna paralel olarak boyut da göz önünde bulundurulmalıdır. Global Formula Racing’ten Salvatore Decker şu açıklamayı yapmıştır: “2011’de başımızı en çok ağrıtan şey batarya muhafazasıydı. Önceki sezonda kullanılan sistemde, biraz efor sarf ederek sadece iki kasa içerisine takılan gevşek bir batarya düzeneği vardı. Bu muhafazalar çok büyük ve ağırdı; ısı yayılımı da optimum seviyede değildi. Her bir batarya takımı için kabloların konfigürasyonu da oldukça karmaşıktı.”

Çözüm

Eklemeli Üretim (EÜ) süreci, komple enerji depolama sisteminin üretiminde yeni tasarım olanaklarının önünü açmıştır. Yarış takımındaki üreticiler bu sayede başlangıçtan itibaren optimize edilmiş genel bir sistem çözümünü planlamayı başarmıştır. Muhafazanın sunduğu yaratıcılık özgürlüğü sayesinde, batarya takımının tamamı kompakt bir hale getirilebilmiştir. Gerçek tasarım sürecinin göreceli olarak basit olduğu CAD yazılım%C